RSS Feed

De ce nu m-aş sinucide…

Dacă m-am aplecat vreodată peste fereastră şi m-am întrebat Oare cum ar fi?

Da.

Dacă am apucat cuţitul din bucătărie şi mi-am atins cu vârful ascuţit abdomenul?

Da.

Dacă mi-a trecut prin minte în timp ce traversam strada, să mă opresc şi să rămân neclintită?

Absolut.

Dar astea s-au întâmplat cu mult timp în urmă, şi nu o făceam pentru că voiam să închei socotelile cu prea scurta-mi viaţă, ci pentru că particule ale imaginaţiei mele bolnave se răsfrângeau şi asupra comportamentului meu.

Şi chiar dacă într-o bună rea zi voi fi suficient de determinată să recurg la astfel de gesturi, simpla imagine a mediatizării în exces a acţiunii mele şi numele meu transformat în titlu aducător de rating pe burtiera emisiunilor tv, m-ar face să îmi revină brusc pofta de viaţă.

Probabilitatea ca eu să mă sinucid este direct proporţională cu limita la care poate ajunge imaginaţia mea.Evident, fiind implicată imaginaţia, nu voi avea un motiv întemeiat pentru care să îmi fi dorit să termin cu viaţa.Fără rămas bun, fără bilete de adio, fără niciun indiciu.Supoziţiile vor începe, la fel ca şi noua telenovelă de pe Otv.Dacă o voi face cât incă voi fi tânără şi arătoasă şi cu a mea carieră în plină ascensiune, rating-ul e garantat!

Mă gândeam la toate astea în timp ce sinuciderea sosiei Angelinei Jolie apărea pe prima pagină a tabloidelor, în timp ce Dan Diaconescu comenta pe marginea acestui subiect, în timp ce observam atitudinea din media: „Angelina Jolie de România s-a sinucis!”
Junalistii se ghidează după anumite lucruri atunci când pun bazele unei ştiri, printre care proximitatea şi influenţa.Eu zic să mai adăugăm şi frumuseţea, iar ca prim reper, Angie a lu’ Pitt.

Aş putea face o analogie cu atitudinea penibilă a jurnaliştilor pe marginea cazului în genul, cu vorba aia-Ţara arde, babele se piaptănă.Familia e distrusă, îndoliată, cuprinsă de frământări şi depresie, iar ăştia din media nu mai pot de angoasă din cauza că fata semăna cu Angelina.

Mai mult decât atât, nu sunt în stare nici măcar să afle adevăratele motive pentru care s-a sinucis, să ridice un semn de întrebare cu privire la rata mare a sinuciderilor în rândul tinerilor în ultimii ani, fără să facă scandal, supoziţii, intrigă de telenovelă.

Singura situaţie pentru care astfel de cazuri ar trebui dezbătute în public ar fi tragerea unui semnal de alarmă, şi nu expunerea detaliilor intime şi cu totul derizorii din viaţa şi trecutul persoanei respective.

4 responses »

  1. Nu stiu de ce gandesc numai in probleme de logica lately :)), dar… daca tu zici ca gandurile tale legate de „cum ar fi” au legatura cu imaginatia bolnava, rezulta fie ca nu e chiar atat de anormal, pentru ca si mie mi-au trecut prin cap asemenea chestii, ori, pe de alta parte ca noi fiind o cantitate prea mica pentru a generaliza, avem o problema :))
    nu-s prea coerenta.
    in fine, ideea e ca nici eu nu as face asta niciodata. oricat de depresiva ar fi si oricat de fara iesire ar parea problemele pe care le am intr-un moment sau altul al vietii. mai degraba ma gandesc la medote prin care as mai putea obtine o viata.

    referitor la partea a doua a problemei, asa e media de cand lumea si nu se va schimba. pentru ei nu prea e relevanta partea umana, ci ce/cat/cum poate sa vanda. scurt.
    trebuie sa ai niste date pentru a deveni subiect de stire, iar daca totusi se forteaza sa simuleze preocuparea (si ma refer aici la presa de tip tabloid, perla coroanei), se multumesc sa aduca un psiholog de scara blocului care in mod cert pomeneste despre curentul emo(pentru sectorul <20) si cu asta a rezolvat cazu

    Răspunde
  2. daaaa…aia cu psihologul e clasica!Ceea ce ma amuza la partea asta este faptul ca am ciudata impresie cand ii ascult, ca as putea sa comentez mult mai bine in locul lor cazul, fara licenta chiar! 🙂

    Răspunde
  3. Pingback: Mi-am dat seamă că… « Andra's Chapter

Lasă un răspuns

