RSS Feed

Ce mi-a placut din ce am citit in 2009.

  • Alchimistul-Paolo Coelho

Destul de tarziu am citit-o tinand cont de popularitatea cartii si ascensiunea sa.Eram la inceputul anului 2009 intr-o stare foarte „cand iti doresti ceva cu adevarat nimic nu iti poate sta in cale intru indeplinirea acelui lucru”.Cam asta e si mesajul cartii si cam pe aceasi structura merge Coelho mai departe si in Al cincilea munte,care din punctul meu de vedere nu e chiar atat de reusit.Ceva mai tarziu am observat influenta lui Voltaire in stilul lui Coelho,prin povestirile Zadig sau Candid.

  • Anna karenina-Lev Tolstoi

Anna Karenina a deschis seria romanelor rusesti pe care le-am citit,ale caror stil greoi m-a incetinit si m-a captivat in acelasi timp.Drama sotiei nefericite care intalneste adevarata dragoste mult prea tarziu,intr-o societate superficiala,plina de compromisuri,in care partea de suprafata conteaza cel mai mult pentru ceilalti,nu si adevaratele sentimente.Finalul tragic;sa te imparti ca mama,amanta si femeie de societate fara probleme de familie poate fi destul de obositor.O carte care avut printre cele mai multe ecranizari.Varianta in care joaca Sophie Marceau mi se pare cea mai buna.

  • Pe culmile disperarii-Emil Cioran/Despre neajunsul de a te fi nascut.

Am inceput sa il citesc pe Cioran mai mult din curiozitate,sa vad in ce masura ma voi sinucide sau nu,conform altor cazuri auzite.Au avut intr-adevar un impact puternic asupra mea,nu am murit dupa cum se vede,insa prin starea care m-au indus,am convins indirect alte persoane din jurul meu sa nu citeasca Cioran.Pacat,stilul te cucereste intr-o maniera sadica chiar.

  • Lolita-Vladimir Nabokov

In cazul Lolitei,prima oara am vazut filmul,care m-a cucerit prin intreaga atmosfera iar apoi am citit si cartea al carei inedit de asemenea m-a fascinat.Pierderea unei mari iubiri inca din copilarie te poate marca si poate avea repercusiuni pedofilice la varsta maturitatii,asa cum i s-a intamplat lui Humbert Humbert.Relatia incestuoasa dintre cei doi e ca un permanent joc ,atingand  pragul prostitutiei,obsesiei iar mai apoi al crimei.Multe persoane ar putea spune despre aceasta carte ca e scarboasa si triviala,insa eu ii vad doar lipsiti de o viziune prea larga.Daca inca mai esti genul care exclama „Cum poate sa sa zica asa ceva intr-o carte?!” mai bine nu o citi.Sau citeste,te vei obisnui.

  • Despre dragoste si alti demoni-Gabriel Garcia Marquez

Mit sau adevar?Romanul lui Marquez relateaza o poveste de dragoste fantastica bazata pe o intamplare reala din perioada cand autorul lucra ca jurnalist.Atunci a asistat la descoperirea unor ramasite  ale unei tinere fete de langa o manastire din Columbia. Acestia au ramas stupefiati cand au descoperit ca podoaba capilara a fetei masura 20 de metri.Pe baza acestui detaliu,Marquez creeaza o povestea de dragoste,ce are la baza unirea raului cu binele,legatura dintre fetita considerata posedata si preotul ce s-a oferit sa o exorcizeze,luand proportii.

  • Dragostea in vremea holerei-Gabriel Garcia Marquez

In mod clar stilul lui Marquez il recunosti dintr-o privire si se conserva foarte bine in majoritatea operelor sale.Atmosfera locului sau natal,superstitiile si toate povestile din zona columbiana cat si experiente proprii sau a celor din jur,sunt transpuse in aceasta carte. Dragostea dintre Florentino Ariza si Fermina Daza e inspirata din dragostea parintilor sai.Intrebat odata de ce nu a scris niciodata un roman despre acest subiect,tatal lui Marquez a replicat „Am stiut ca e mult prea tarziu,atunci cand fiul meu a inceput sa imi ceara detalii cu privire la felul cum ne-am cunoscut eu si mama sa”.

  • Fantoma de la opera-Gaston Leroux

Cartea mi-a placut,plina de mister,suspans si cativa stropi de romantism.Filmul m-a dezamagit si asta fiindca mie nu imi plac musicalurile.

  • Portretul lui Dorian Gray-Oscar Wilde

Cred ca romanul acesta imprima putin din latura gay si narcisista a lui Oscar Wilde.Povestea in sinea ei e foarte bine scrisa si cu un final neasteptat.REcomand!

  • Idiotul-F.M.Dostoievski

Unul din cele mai complexe si sublime personaje principale intalnite.E destul de greoi de citit pe alocuri,cand nu prea exista dialog,insa in rest cartea merita citita.

  • Fructul Amar-Achmat Dangor

Prezinta drama unei familii din Africa de Sud pe un fundal politic guvernat de Nelson Mandela. Avem incest,avem viol,avem tradare,avem crima,avem lacrimi…avem de toate.

  • Dracula-Bram Stocker

Am adorat suspansul din aceasta carte.Originalul e de calitate si nu toate cliseele care au aparut imdiat dupa,avand teme asemanatoare.Cateva capitole din carte le-am citit noaptea,sub cerul instelat,la lumina telefonului.Adrenalina totala!

  • Magicianul-John Fowles

Am mai vorbit si aici.

  • La drum cu matusa-mea-Graham Greene

Cartea e ca un fel de Benny Hill al literaturii.Majoritatea pesonajelor depasesc varsta de 50 de ani si sunt pline de neprevazut si umor.Masca stearsa care ti-o ofera batranetea poate ascunde multe excentritati din vremea tineretei care inca nu s-au stins.

  • Mandrie si prejudecata-Jane Austen

Cat mi-a placut tachinarea dintre domnul Darcy si Elizabeth!

  • Cianura pentru un suras/Buna seara Melania-Rodica Ojog Brasoveanu

Plecam la drum lung si voiam sa imi iau in ultima clipa ceva de citit.Langa mine ,la chioscul de ziare,aveam 2 optiuni de la colectia Adevarul:Romeo si Julieta si Cianura pentru…Cartea e fenomenala! M-a lasat cu gura cascata!Melania e un personaj reusit,e ca un fel de varianta feminina si antagonista a lui Sherlock Holmes.

  • Twilight-Stephenie Meyer

L-am citit foarte usor,intr-o zi si jumatate.Nu stiu daca e din cauza ca am vazut filmul inainte si stiam actiunea,insa cartea e ceva mai palpitanta decat filmul.Am vrut sa continui seria,asa cum facusem in urma cu cativa ani la Harry Potter,insa mai mult de 2 carti nu am putut citi.Se lungeste prea mult.

  • Viata pe un peron-Octavian Paler

Sursa mea de inspiratie pentru eseul la filosofie.Foarte interesant decalogul din primul capitol.

  • Iubire fata de aproapele-Pascal Bruckner

Romanul asta mi-a pus la incercare limita scarbosului.Am citit multe lucruri excentrice,insa anumite detalii din cartea lui Bruckner socheaza!Iar ce ma socheaza,imi place.Daca te-ai strambat la Lolita,chiar nu te mai chinui sa incerci sa te delectezi cu aventurile unui sot care isi alege drept hobby meseria de gigolo si consecintele pe care mai apoi le suporta.

  • Cartea de capatai a hedonismului-Michael Flocker

Am mai discutat si aici.Cartea iti da o energie incredibila!

  • Turnul sinucigasilor-Nick Hornby

Cartea reda motivul suicidului din viziunea a 4 persoane.O vedeta tv cazuta in dizgratie in urma unui scandal sexual cu o minora,o mama singura care are in grija un adolescent handicapat,o adolescenta rebela cu probleme in dragoste si un rocker american care nu reuseste sa dobandeasca succesul.Toti 4 se intalnesc in noaptea de Anul Nou,avand acelasi scop.Insa actiunea ia alte intorsaturi.(lui Johnny Depp i-a placut foarte mult cartea asta 🙂 )

  • In trei

Cartea,destul de subtirica,relateaza experienta reala a trei tineri artisti din Franta (un sculptor si doua pictorite) care aleg calea casniciei in trei,considerand-o cea mai potrivita si armonioasa.Spre exemplu,in cazul unui conflict intre parteneri,in cazul lor mereu va exista al treilea sa aplaneze lucrurile si sa ofere conflictului neutralitate,ca sa nu mai vorbim de viata sexuala mult mai palpitanta.Sculptorul ajunge sa aiba cu amandoua tipe cate un baietel.

  • Dama cu camelii-Alexandre Dumas fiul

Citita imediat dupa ce am fost la La Traviata.Oare de ce tarfele reusesc sa produca atata mila?

  • La rascruce de vanturi-Emily Bronte

Heathcliff si Catherine formeaza o romanta foarte ciudata,rece si autodistrugatoare insa tot asta mi-a si placut la roman.E…altceva.

  • Manuscrisul anonim-Debra Ginsberg

Cred ca singura carte din colectia Chick sau Cocktail sau watever pe care m-am indurat sa o citesc.Restul mi se par niste porcarii care seamana intre ele si care oricine ar putea sa le scrie.Personajului principal din carte ii place sa citeasca foarte mult si ajunge sa lucreze la o editura.Prin mana ei trec o gramada de manuscrise iar rolul ei este sa aiba ochiul bun si sa prevada care din ele va avea succes.In acelasi timp se lupta cu o sefa stilul vampa si de aici o gramada de intamplari pline de neprevazut.

Lasă un răspuns

