RSS Feed

Imi este frica de 18 ani.

Numaratoarea inversa a inceput.Cam 62 de zile ma mai despart de momentul cand voi deveni majora,cand voi putea sa plec de acasa fara sa ii dau explicatii alor mei,cand voi putea in mod oficial sa ma casatoresc,sa votez,sa fac scoala de soferi.

haha!

Nu astept momentul asta cu prea mult entuziasm,pentru ca stiu ca acea independenta la care visez in fata parintilor mei va fi nula in continuare,iar restul activitatilor pe care as putea sa mi le insusesc odata cu majoratul… chiar nu manifest nici o atractie pentru ele.

De fapt de ce imi este frica mie de varsta asta?Vorbeam in ultima vreme destul de des cu cei din jurul meu despre chestia asta si am ajuns la concluzia ca nici macar eu nu pot sa imi raspund,sa imi justific aceasta „teama”.

Multi spuneau ca din cauza responsabilitatilor care vor veni.Asa credeam si eu.Poate din lipsa altui raspuns mai bun.

Dar mi-am dat seama ca nu e vorba de nici o responsabilitate.Ai mei nu ma vor alunga de acasa ca sa imi castig propriul trai,imediat ce am suflat in lumanari,pe motiv ca nu mai sunt minora.Viata mea va fi in principiu cam aceasi in viitorul apropiat.Si totusi de unde se trage teama asta?

Cred ca Coelho a reusit sa imi raspunda la intrebare.

~*~

Ieri ma uitam prin folderul prin care obisnuiesc sa tin citatele preferate din cartile pe care le-am citit.Iar un citat din Alchimistul mi-a raspuns la intrebare,desi ceea ce exprima Coelho in randurile respective,constientizam si eu,insa…in alt context.

Toţi oa­menii, la adolescenţă, ştiu care este Legenda lor Personală. În acest moment al vieţii totul este lim­pede, totul este posibil şi oamenii nu se tem să vi­seze şi să dorească tot ce le-ar plăcea să facă în viaţă. Cu toate acestea, pe măsură ce timpul trece, o forţă misterioasă încearcă, încet, încet, să dovedească faptul că Legenda Personală este imposibil de rea­lizat.

~*~

Cand esti mic si chiar in timpul adolescentei,toate lucrurile ti se par posibile.Indiferent de meserie,tu stii ca vei ajunge undeva sus si nimeni nu te poate opri.Ce simplu era in copilarie sa zicem „Eu vreau sa ma fac doctorita!” ca dupa o scurta perioada de timp sa ne dorim sa fim actrite sau cantarete.Totul parea posibil.Iar daca crezi in ceea ce vrei,nimic nu este imposibil.Insa odata cu maturitatea, lucrurile nu mai par asemenea unor obiecte dintr-un catalog pe care tu le alegi cu usurinta.Iar varsta de 18 ani reprezinta acea etapa noua spre maturitate.

Imi este frica ca imi voi piede speranta si siguranta.Ca  lucrurile nu vor mai parea la fel de usoare.Ca voi face o facultate iar apoi voi bate din usa in usa cu Cv-ul in mana si voi primi raspunsuri nesatisfacatoare.Sau sa fiu nevoita sa fac o cu totul alta meserie decat cea pe care mi-am dorit-o doar pentru ca am nevoie urgenta de siguranta lunara a unui salariu.

Ceea ce este trist.

3 responses »

  1. Mda… cunosc sentimentul, desi eu am decat 17 ani!
    Ma gandesc cu graza cat de repede trece timpul si odata cu el atatea lucruri pe care nu apuc sa le fac deloc sau cat mi-as dori din cauza lipsei timpului/lenei. Si ca in curand va trebui sa muncesc… Nu-i corect!

    Răspunde
  2. no tell me about it, tocmai ce ma plangeam mai mult sau mai putin pe subj asta, macar nu sunt singura…

    Răspunde
  3. @cata055: crezi ca pentru parinti tai a fost corect ? sau …

    Cat despre subiectul in sine
    la 18 ani o sa fie la fel ca la 20 sau ca la 16
    depinde de tine si de familie, de ce vrei sa urmezi, care este orizontul tau
    stim noi …
    panza de paianjen

    Raspunsul scurt la toate intrebarile de mai sus
    VIATA

    Placerea e mare pentru prima pagina, sanatate ‘ti doresc pentru ca-i mai buna decat totate.

    Răspunde

Lasă un răspuns

