RSS Feed

10 lucruri pe care le urasc la invatamantul romanesc (I)

1.Durata programului.In ceilalti ani de liceu aveam 4 zile pe saptamana cu 7 ore si o zi cu 6 ore.Sclavi.Anul asta la noi la filologie s-au mai redus din materii deci prin urmare si din ore.Avem zilnic 6 ore si chiar si asa e destul de obositor uneori.Solutia de multe ori ramane sa te duci la cabinetul medical,sa joci putin teatru si cu putin succes iti dau scutire pe ziua respectiva,in cazul in care nu mai rezisti.

2.Ora de romana.Este o ora de-a dreptul mecanica.Se rezuma doar la operele literare,la comentarii peste comentarii,iar apoi teste din acele comentarii,care bineinteles de cele mai multe ori au fost luate de pe Google si frumos tocite.Nu ar fi mai interesant daca s-ar accentua mai mult discutiile libere,activitatile ce implica mult mai multa creatie personala,sau sa ai posibilitatea alegerii operelor literare pe care vrei sa le studiezi.Este de-a dreptul infernal sa fii nevoit sa citesti o carte doar pentru ca asta e cerinta la clasa,iar tie efectiv sa nu iti placa cartea respectiva.E totuna cu a sta cu privirea in gol timp de 2 minute pe pagina,in asteptarea de a le parcurge pe toate.Si degeaba. [„Ultima noapte de dragoste,intaia noapte de razboi”, „Mara”,”Baltagul” etc]


3.Ora de sport.Sunt doua moduri de desfasurare a orelor de educatie fizica.Prima e cea in care te duci la sport si stai degeaba,ora de relaxare,de barfa,de mancat,de scris la alte materii.Cealalta e atunci cand nimeresti un profesor ce in tinerete a avut o activitate de atlet si are pretentii mari de la tine.Te zbati ca prostu sa iti iasa media la sport cand tot efortul asta puteai sa il aloci altor chestii.Sau macar de ai practica un singur sport,sau doua care iti plac,nu sa fii nevoit sa arunci oine,sa sari cu fundu in nisip,sarituri in lungime si alte bullshits.Eu am avut parte de ambele tipuri de ore.Iar azi ma duc sa imi scot scutire medicala pentru sport,ca sa nu mai fiu nevoita sa pierd timpul cu abureli inutile sau sa il vad pe prof cum ii sclipesc ochii cand fac la saltea „lumanarea”,”podu” si alte treburi ce necesita o cracanare excesiva a membrelor inferioare.

4.Dar vai cum am uitat de Latina.Atunci cand dai de o profesoara care iti baga pe gat doar gramatica,care il venereaza pe Cicero,care e alergica la spiritul tanar al elevilor,care nu are ca scop sa te faca sa ii intelegi materia oricum inutila,ci sa iti puna note de 3,care traieste doar in lumea ei,atunci ai dat de dracu.Testele de latina reprezinta un adevarat maraton.Daca ai luat 6,esti un om realizat,ba chiar aplaudat de clasa atunci cand te duci sa iti iei lucrarea.Momentan notele mele la latina sunt un 3 si un 5.I-am zis in fata la femeie ca nu inteleg sensul latinei,ca as putea sa ma concentrez pe lucruri mult mai constructive pentru personaliatatea mea,ca orice preda e lucru incetosat pentru noi si alte chestii.Asta s-a intamplat in ziua cand mi-a pus 3 pe motiv ca nu am stiu sa fac un exercitiu de la tema.Am fost a naibii de frustrata in ziua aia.De altfel a fost si ziua cand mi-am facut blogul.

5.Fondul scolii/Fondul clasei.

La mine la clasa trebuie sa platesti pe an 100 lei,o parte din bani fiind pentru fondul scolii iar cealalta pentru anumite utilitati la clasa.Stiu ca se numeste „invatamant scolar gratuit” insa tinand cont de tara in care traim,a caror fonduri niciodata nu mai ajung acolo unde trebuie,incerc sa imi conformez parerea asupra situatiei,desi mi se pare incorecta.

Asta nu este nimic pe langa ce se intampla la alte clase,unde scopul lor e de a concura cu celelalte in privinta aspectului.Au fost situatii la mine in liceu,cand cerinta pentru fondul clasei era si de 500 de lei,ba chiar unii parinti au reprosat ca nici aceasta nu ar fi fost suficienta.Bine,in astfel de cazuri intervin si parintii,care provin din diferite categorii sociale si vor tot ce e mai bun si dă fitza pentru odraslele lor.”Ca de ce sa aiba aia de la clasa lu’ Schrotter aer conditionat si plasma si asta a meu sa n-aiba?” That’s just stupid.

Ne scufundam in aparente.Si doar atat.

Va Urma.

6 responses »

  1. fiind si eu filolog ca si tine ma regasec perfect in ora de romana si ce de latina…am scris un articol recent despre teza la latina…daca esti curioasa cum decurge ora mea de latina poti sa citesti articolul…bun post:d

    Răspunde
  2. ai sa-ti dai seama in diferite situatii ale vietii,mult mai tarziu,ca totusi a fost cat de cat buna ora aia de latina sau romana.chiar daca acum pare covarsitor,mai tarziu o sa fie oarecum folositoare.nu ai sa profesezi pe ele.dar ai sa ai o cultura generala in plus fata de ala care n-a facut latina deloc.
    uite,exemplu:ai mei au vrut sa fac mate-info ptr ca am o matusa profa de mate care face bani cu lopata.m-am conformat.aveam de ales intre a manca un colt de paine si mate..sau a nu manca deloc.am urat vre-o 8 ani tot ce-a tinut de mate sau info.chiuleam,gaseam scuze,orice.si dupa am dat la facultatea de mate.bineinteles tot la insistenta alor mei.m-am lasat dupa anul 1 fiind ferm convinsa ca desi ma pricep nu e ceva ce as vrea sa fac in viata.
    dar stii cat de mult multumesc acum orelor alora in care ma freca profu’ la cap sa gandesc mai repede?sunt prima care gaseste o solutie in caz de criza,am intotdeauna o logica in cap si am realizat ca totul se rezuma la simple forumule.
    uf ce mult am scris:)…oricum…perfect de acord cu majoritatea punctelor 🙂

    Răspunde
  3. Fondul scolii e ilegal, asta in cazul in care nu ti se emite vreo chitanta pe banii pe care ii predai in asa zisul fond.
    Mie mi-a zis un fost profesor de la mine de la liceu, diriginta a incercat sa ma faca sa aduc banii la scoala, nu era nici pe departe 100 de lei, era mai putin, dar cu banii aceia am preferat sa fac altceva, si cand i-am spus ca e ilegal acel fond nu a mai zis nimic. Am avut noroc ca m-am inteles bine cu ambele directoare ale liceului si nu m-a fortat diriginta din aceasta cauza :D:)

    Răspunde
  4. Nu ma mai mira nimic.Placerea cu care ma duceam la scoala a disparut de mult;cand suna ceasu’ la 6:15 imi vine sa dau un cap de perete.Si culmea e ca sunt o eleva buna.
    Mi se face scarba de tot ceea ce se intampla prin scoli,de materiile inutile cu care suntem indesati,de unii profesori care te privesc ca pe ultimul sclav pe plantatie,de fite,pile,favoritisme de tot felul.Am avut si am de suferit datorita faptului ca sunt sincera,nu pup pe nimeni in fund si refuz sa clipesc gingas.
    Si mai greata ti se face cand ii auzi cum zic ca ei sunt corecti,dar pun puncte in plus unui singur elev.Daca esti copilul/nepotul lui X ti se zambeste frumos.
    „Multumesc,nu trebuia „cand primesc cadou,dar daca nu il primesc afla toata scoala despre clasa X .
    Lista e lunga…asta e sistemul de invatamant.

    Răspunde
  5. Pingback: 10 pentru Sport dar mai ales,10 pentru Romania! « Andra's Chapter

Lasă un răspuns

